برخی ها برای حیاط کثیف خود دست به هر کاری میزنند که شاید از وجود خبیث خود اثری ولو ناچیز بر جای بگذارند اما گاه این لجن و کثافت بر جای مانده دامن خودشان را میگیرد. در نوشته قبل در مورد نظر آقای کدیور در مورد اجتهاد آقا نوشتم.سعی به جواب گویی نداشتم دلیلش هم مشخص است چراکه به حکم آیات اشاره شده در آخر بحث امیدی نبود ونفوذ کلام من در حد علمایی که جواب و یا نصیحت ارائه داده بودند نبود تا جواب دهم تنها خواستم آهی را که در دلم بود با کسی نجوا کنم و هیچ نیافتم جز جسمی جمادی و غیر نامی ولی ناطق(گویا)که به تمام تسلیم من است.

سایت جرس یکی از سایتهای معاندان نظام بعد از فتنه 88 است که یکی از مسولین آن همین آقا محسن یا آیت الله کدیور یا حکیم کدیور یا دکتر کدیور یا هر آنچه که دوستانش صدایش میزنند می باشد اخیرا ودر شرف انتخابات فعالیت این سایت در جهت حمایت سر سختانه از آقای هاشمی و تخریب رهبری بشدت بالا گرفته حتی اخبار یک سال پیش خود را که در مورد رهبری است در صفحه اول خود قرار میدهد که شاید به هدف خود برسد یکی از اخباری  نوشته به عینه تقدیم میگردد:

جرس- شنیده ها و مشاهدات منابع خبری جرس در تهران و شهرستانها حاکی از آن است که اخیراً در تبلیغات خیابانی شهرها عنوان «امام خامنه‌ای» به چشم می‌خورد. سپاه نیز به واحدهای تابعه از جمله بسیج بخشنامه کرده که از این عنوان استفاده کنند.
سید علی خامنه ای در آخرین نامه بنیانگذار جمهوری اسلامی با عنوان «حجت الاسلام» خطاب می شد و نهایتا در افواه عمومی با لقب «حجت الاسلام و المسلمین» یاد می شد. در خرداد 1368 با انتخاب وی به رهبری از سوی مجلس خبرگان یک شبه «آیت الله» شد. با درگذشت آیت الله اراکی در سال 1373 بدون اینکه حداقلهای یک مرجع تقلید را حائز باشد خود را «آیت الله العظمی» خواند. این اقدام مورد انتقاد شدید مرحوم آیت الله منتظری و آیت الله آذری قمی قرار گرفت. اکنون در سال 1391 ایشان هوس «امام» شدن کرده است .
پروژه امام شدن همانند مرجعیت از حزب الله لبنان آغاز شد و اکنون نوبت به اجرای آن در ایران رسیده است. منابع خبری جرس اضافه کرده اند مردم تهران وقتی بیلبوردهای «امام خامنه ای» را در خیابانها می بینند می پرسند: لقب بعدی ایشان چیست!(تاریخ انتشار:3تیر1391)

من سعی در جواب دادن ندارم اما مطالبی را اشاره میکنم و سوالاتی را هم مطرح میکنم:

1.صحیفه امام خمینی را مطالعه کنید نامه های فراوانی وجود دارد که مخاطبان آنها علما و بعضا مراجع هستند به چند نفر آنها با لفظ آیت الله خطاب کرده؟ شماها که خود را یار امام میدانید آیا نمیدانستید که ایشان عموما کسی را آیت الله خطاب نمیکرد؟

2.امام که به ایشان ساده لوح نگفته است(اشاره به نامه امام خمینی به مرحوم منتظری) که این چنین در بوق و کرنا میکنید

3.به زیارت قبور علما رفته اید یا این را مسخره بازی و متهجر مئابانه میدانید اگر رفته اید میبینید که روی قبر برخی چنین نوشته شده:جناب مستطاب مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آیت الله..... .آیا این نشان از اعتباری بودن این القاب ندارد؟

4.خود آقای کدیور پای استفتاءات خود مینویسد محسن کدیور و معتقد است که وقت آن رسیده که مردم به علم اشخاص توجه کنند نه ظاهر افراد خب شما هم به لقب که یکی از همان ظواهر است توجه نکنید.چه میشود؟

اما چند سوال

1.ببخشید آقای هاشمی چند شبه آیت الله شدند ایشان هم که شرایط مساویی با آقا دارند درس خارج ایشان کجاست؟رساله عملیه کی چاپ میشود و.... از آنهایی که خود میبافید

2.کجا آقا خودرا آیت الله العظمی خواند؟نشان دهید ماهم بدانیم.

3.آقای آذری قمی در سال 68 در جلسه مجلس خبرگان چه به آقا گفت که آقا برآشفت و فرمود آقای آذری شما 10 سال دیگر همین نظر را دارید؟.جز اینکه خطاب به آقا گفت:شما از همه ما اولی ترید به این امر(رهبری).چه شد که دقیقا 10سال بعد یعنی سال 78درقم علیه آقا منبر رفت.

4.برخی از علما که بعضا کتبا و برخی تلویحا و شفاها آقا را مجتهد میدانند.چه کسی آقای هاشمی را مجتهد میداند که او را آیت الله میدانید؟

آقای کدیور میگوید مردم اشتباها حرف مرا فهمیده اند که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سر داده اند بلکه من گفته ام هم غزه هم لبنان.... . این هم نشانه ای دیگر بر دو روییتان که در بند آخر سایتتان به آن اشاره میکند و میگوید:پروژه امام شدن همانند مرجعیت از حزب الله لبنان آغاز شد.

آخر چقدر دو رویی شعور مردم را مسخره میکنید یا فراموشی گرفته اید؟

اما در پایان باید بگویم شما که لفظ امام برای ایشان را مسخره میکنید آیا معنای امام را نمیدانید.هرکسی میتواند امام باشد ما در ادبیات کلی آیات و روایات دو نوع امام داریم1.أئمه ای که مردم را به گمراهی دعوت میکنند2(ایشان).ائمه ای که به سوی خدا دعوت میکنند(بالاشاره). اما به صورت کلی معنای امام که مشخص است و احتیاج به توضیح ندارد. البته هم جای شکرش باقی است که شما عربی نمینویسید وگرنه آن موقع بحث قائد را پیش میکشیدید که چرا میگویید قائد؟

نتیجه:این الفاظ چیزی جز یکسری الفاظ اعتباری نیستند و برای نسبت دادن به کسی قاعده و ضابطه خاصی نیست بلکه صرفا جهت احترام است جای این همه آشوب و بلوا ندارد.آیا اگر شما  و آقایان هم فکر شما  که در این سالهای اخیر به مخالفت علنی با آقا برخواسته اند به سمتهای مختلفی میرسیدید و یا از سمتهای قبلی خود برکنار نمیشدید همین نظرات را داشتید؟ داستان مرحوم آذری که گذشت جریان فضاحت بار نماز باران ایشان را هم که همه میدانند. فتوای آقای صانعی را هم همه میدانیم که فتوا داد مخالف با حکم آیت الله خامنه ای کافر است. (آیا به فتوای ایشان هم خود او وهم شماها الان کافر نیستید) بگویید طرفدارانتان با کدام ساز شما برقصند؟ همه را راحت کنید شاگردان آقای کدیور میگویند ما هم از از زبان ایشان لفظ آیت الله و مقام معظم رهبری را شنیده ایم حالا چرا نظرتان عوض شده؟.آیا جز این است که در بدنه نظام جایی برایتان محیا نشده ؟و از دم همه را تخطئه کردید وگرنه این یک بام و دو هوایی برای چیست؟اگر هم بخواهیم امام بودن ایشان را حق ثابت کنیم تا دست به سخنان عرفا و علما ببریم میگویید:اینها خیالبافی عده ای پیر مرد است دیگر زمان این حرفا گذشته و..... پس تنها میگویم:

وَ عِبَادُ الرَّحْم?نِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلاَماً (فرقان63)

 

 

 

 

وسلام علی من اتبع الهدی

 

 



موضوع :