نمیدانم که برخی از این سیاستمداران ما این سعه صدر و آرامش را از کجا می آورند یعنی اینقدر دلشان پاک است؟ یعنی اینقدر راحت گذشته خود را فراموش میکنند؟ گاهی پیش خود میگویم که کاش من هم مثل اینان بودم و راحت بدی های دیگران رو فراموش میکردم!!!ولی چه کنم...

....ولی چه کنم که وقتی به دوگانگی رفتار سیاستمدارانمان پی میبرم میگویم:نه خیر همین کار خودم از همه بهتر است لا اقل تکلیف خودم را میدانم و میدانم که خودم با خودم چند چندم...

این روزها همه میگویند باید دست همکاری به سمت تمام گروه های داخلی و کشور های خارجی دراز کنیم و گذشته ها را فراموش کنیم ما باید پرده ها را کنار بزنیم و با نگاهی متفاوت به اطراف خود نگاه کنیم..... و جملاتی از این قبیل حال سوالهای متفاوتی برای من پیش می آید نمیدانم شاید من همان املی هستم که میخواهم دیگران را به 1400سال قبل ببرم همان کسی که مخالف استیضاح امام زمان است همان کسی که مخالف شرب خمر در هتلهاست همان کسی که مخالف تک خوانی زنان است همان کسی که مولی را به معنای سرپرست میداند نه دوست همان کسی که مخالف سکولار شدن جامعه است همان کسی که مخالف تاثییر حد اقلی دین در جامعه است همان کسی که وحی و قران را کلام منزه از جانب خدا میداند و..... انگار فقط من آزادی بیان ندارم که یک««مرگ بر آمریکا »»بگویم همان آمریکایی که هزاران ملیارد از دارایی های مملکت و هم وطنانم را بلوکه کرده همان آمریکایی که هنوز ترکش بمبهایش در و دیوار شهرم را آزین بسته همان آمریکایی که حتی به من اجازه ابراز عقیده نمیدهد و با ترس و لرز باید از کشور برای مسافرت خارج شوم که نکند کسی بفهمد من ایرانیم و یا قصد جانم کند یا دین و مقدساتم را مورد اهانت قرار دهد.

انگار مرگ بر آمریکای من تاثیرش در سیاست خارجی بیشتر از گفتن این جمله است که ریس جمهور در رسانه ملی بگوید: خزانه مملکت خالی است!!! ویا هر جا مینشینند داد میزنند که بله تحریم ها فلان کردند و بهمان کردند خب من هم اگر جای آمریکا باشم آشی میپزم برای ایران که به اندازه ذخایر نفتی خود ایران روش کره باشه!!! اگر سیاست خارجی این است من از بعضیا سیاس ترم حد اقل میدانم این حرفارو نباید پشت تریبون رسمی بزنم اونم تو این شرایط حساس!ویا قول ندهم شق القمر کنم و ظرف مدت صد روز شعر ««همه چی آرومه»»رو سر بدم بعد رای آوردن هم سینه جلو بدم بگم مشکلات بیش از حد انتظاره و نمیشه صد روزه حل کرد.

تا اونور برام روحانی سنج بذارن و ریزه کارامو زیر نظر بگیرن و بنویسن:تا امروز 90روز از صد روز تعداد وعده ها46محقق شده1(باز گشایی خانه سینما که کلیدش در دولت قبل خورده شد)در حال پی گیری13از جمله این وعده ها میتوان به این 2 وعده که اهمشان است اشاره کرد:1.صدور کارت هوشمند برای بیماران صعب العلاج2.بیمه زنان سرپرست خانوار.

علت این امر شاید مرگ بر آمریکا گفتن من باشد؟؟؟!!!وقتی رییس جمهور کس دیگری باشد و برخی فقط رای آورده باشند مسلم است که وعده های شخص رییس جمهور کلا فراموش میشود!!!

بیشتر وعده های رییس جمهور حول مسایل اقتصادی بود اگر درست است, که هست سوالی دارم و آن اینکه آیا کسانی که با ورود آقای هاشمی سقوط قیمت طلا و ارز را به نشانه شادی و امیدواری به بهبود وضعیت به ارمغان آوردند الان نمیدانند که باز ایشان و سیاست هایشان است که حاکم است؟؟؟علت به صلاح نبودن کاهش ارز چیست؟؟؟جز این است که عده ای ضرر میکنند و باید به انتظار بنشینیم که اینان اجناس و ارزهای احتکار شده خود را بفروشند بعد ارز کاهش پیدا کند؟؟؟فعلا هم این آقایان منتظر مذاکرات ژنو و تحولات سوریه هستند با توجه به مقدمات فوق نتیجه میگیریم که ارز فعلا همون بالا جاش خوبه. چرا بازار طلا فروشای تهران خیابان پانزده خرداد و اطراف مسجد امام(ره)در بازار باید قدرت را از دست دولتمردان بگیرد اکثر اینان که بی سواد و یا کم سوادند آیا جز لابی با بزرگان اقتصادی احتمال دیگری را میتوان داد؟(حصر عقلی بین این دو حکم است یا اینان خود از سرمایه داران کلانند یا با آنان در ارتباطند) به ناچار یکی را باید پذیرفت.

مرگ بر آمریکای من در قیمت دلار و ارز تاثیر دارد ولی اختلاف شدید و کثری بودجه دولت آمریکا باعث کاهش قیمت ارز نمیشود جالب است که چند جمله من نه تنها از قدرت دولتمردان من بلکه از قدرت دولت و مجلس سنای آمریکا نفوذش بیشتر است.

راه انصاف  در تفسیر عملکرد دولتها تا کنون این است که دولت قبل از این طرف بام افتاد و دولت جدید از طرف دیگر.

برخی ها میگویند مرگ بر آمریکا را نباید جزو قران یا ضروری مذهب و دین دانست.ما با این سخن موافقیم اما این دیگر دست ما نیست تا وقتی که آمریکا بر علیه ما شیطنت میکنند داخل در عامی است به نام««تولی و تبری»» که از فروع دین است میباشد آمریکا هم اگر دست از خصومت بردارد اوهم مانند شوروی و فرانسه از این لیست سیاه خارج خواهد شد هرچند با این امتیازاتی که به دولت های غربی داده میشود باید فکری به حال آیات قرآت هم بکنند آنجا که فرمود:

 الَّذِینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِنْ کَانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَ لَمْ نَکُنْ مَعَکُمْ وَ إِنْ کَانَ لِلْکَافِرِینَ نَصِیبٌ قَالُوا أَ لَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَیْکُمْ وَ نَمْنَعْکُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ فَاللَّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (النساء141)

(کسانى که همواره مواظب شما هستند. پس اگر از جانب خدا فتحى نصیبتان شود، مى‏گویند: مگر ما همراه شما نبودیم؟ و اگر پیروزى نصیب کافران شود، مى‏گویند: آیا نه چنان بود که بر شما غلبه یافته بودیم و مؤمنان را از آسیب رساندن به شما بازداشتیم؟ در روز قیامت خدا میان شما حکم مى‏کند و او هرگز براى کافران به زیان مسلمانان راهى نگشوده است.)

مهمترین قسمت این آیه فراز آخر آنست که حکم میکند به اینکه کفار نباید هیچگونه تسلطی بر مسلمانان داشته باشند البته برخی این سبیل را اتوبان کرده اند و هرکجا میبینی امتیازات داده شده به کفار است که قد علم کرده اند این آیات و آیات از این دست که مانع دیپلماسی هستند و ما را به عقب و 1400سال قبل میکشانند باید فکر این روز را میکردند!!!!!!شما هم مطمین باشید که این مانیستیم که باید خودمان را با آیات هماهنگ کنیم!!!!(منطق عملی برخی چنین است).و یا آیاتی دیگرمانند آیه 48 همین سوره:

لاَ یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلاَّ مَنْ ظُلِمَ وَ کَانَ اللَّهُ سَمِیعاً عَلِیماً

(خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد، و خدا شنوا و داناست.)

توجیهی که برخی نسبت به این آیات دارند این است که بنابر حکم ««عزت,حکمت و مصلحت»»باید از مواضع خود کوتاه بیاییم. جای سوال دارد که از اینان بپرسیم که آنها در مقابل چه میکنند؟ تنها کاری که میکنند این است که لطف میکنند و تحریم ها رو متوقف(نه کم)میکنند به تحریم ها اضافه نمیکنند آیا این اون عزتی است که از دم میزنید؟حکمتش چیست؟جز این است که اورا گردن کلفت تر میکنیم و خود را ظعیف جلوه میدهیم؟و قس علی هذا با این اوصاف خود به خود تکلیف مصلحت هم روشن میشود. اما اگر راه مقاومت را در پیش بگیریم چیزی جز این نیست که اقتصاد داخلی مملکت تنبل ما تکانی میخورد و بعد مدتی ولو به اندازه 8سال دفاع مقدس طول بکشد مارا باور خواهند کرد و مانند خیلی از کشور ها سری از میان سرها در خواهیم آورد.

 

                                                                                            والسلام علی من اتبع الهدی

 


کلمات کلیدی :روحانی کلمات کلیدی :مرگ بر آمریکا کلمات کلیدی :قران کلمات کلیدی :هاشمی
موضوع :
کلمات کلیدی :روحانی کلمات کلیدی :مرگ بر آمریکا کلمات کلیدی :قران کلمات کلیدی :هاشمی