مهمترین مسأله این روزها به ظاهر مسأله انتخاباته که مع الاسف با توجه به اهمیت این موضوع برای همه مشهوده که هنوز در جامعه اونقدر این مساله داغ نشده که باید یه تلنگری به مسؤلین زد وبعد به کاندیداها که توجه مردم رو به خودشون نتونستن جلب کنند وحتی نباید به مسؤلین قبلی که باعث دلسرد شدن مردم از حضور در انتخابات شدند را  استثنا کنیم. این روزها خبرها شایعات تهمتهاو غلوها و حتی دروغها گرم گرم است ولو در رسانه هایی که مخاطب خاص دارند. 

امروز حج الاسلام روانبخش و آقا تهرانی دو عضو فعال جبهه پایداری برای برخی از طلاب که عضو جبهه هم نبودند در دو نوبت صبح و عصر به رد برخی شبهات پرداختند که عموما در مورد شبهاتی بود که به جبهه و شخص علامه مصباح در مورد حمایت از جلیلی وارد میکردند پاسخ دادند. چون سعی ندارم از هیچ کاندیدی به طور خاص حمایت کنم به این سؤال و جواب ها نمیپردازم اما همین رو در مورد علامه مصباح عرض کنم که چه اشکال دارد که با کنار گرفتن لنکرانی ایشان جلیلی را اصلح بدانند و حمایت کنند متاسفانه در اون برهه زمانی که اقای جلیلی با علما دیدار داشتند سیستمم مشکل داشت و نشد حقیقت علت دیدار نکردن اقای جلیلی با علامه مصباح را توضیح دهم چرا که این مسأله دیدار نکردن باب دیگری برای سرازیر شدن تهمتها و یاوه گویی ها علیه این مرد بزرگ شد اما علت این امر چیزی نبود جز اینکه به خاطر کم بودن وقت اقای جلیلی اقای مصباح قبول نکردند و فرمودند که سر فرصت مناسب تری باید این دیدار برگذار شود تا تمام انچه که جبهه در پی ان است به او گوش زد کند.

متاسفانه انتخابات در این چند سال اخیر به غلط برای کاندیداها جا افتاده به این صورت برخی یا عملا کل نظام را میشورند و کنار میگذارند یا صدا و سیما را ویا تمام رقبای خود را کسی نیست که به اینها بگوید تنها برنامه های خود را بگویید و از ان دفاع کنید خب هر کدام از کاندیداها حقا در مساله اگر تخصص نداشته باشند نظریاتی دارند که گاه جای فکر و برنامه ریزی دارد اما اینان همه را تخطئه میکنند و گاه تمسخر. هرکدام از اینان رجالی هستند قابل اعتماد و حتما مناسب برای تصدی ریاست جمهوری چرا که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته اند ممکن است هر کدام از اینان در اینده مناسب مختلفی را اداره کنند ولی با این تخریب ها مردم را از اشخاص و کم کم از اصل نظام روی گردان میشوند چرا که به همان دلیلی که در بحث تحریف قران گفتم اینجا نیز به رد اصل نظام را در پی دارد که این همان خواسته دشمن است مثلا با تمسخر دستان بزرگ آقای رضایی چه چیزی عاید گروه تمسخر کننده میرسدیا با تمسخر پای اقای جلیلی یا هیکل نحیف اقای حداد ویا سیگار کشیدن اقای ولایتی ویا صورت اقای غرضی یا همسر اقای عارف. شما اسم اینها را نقد میگذارید؟؟؟

روی صحبت من نه تنها به طرف طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری بلکه به سمت کاندیداهای شهر و روستا و مجلس نیز هست چرا مسایل شخصی دیگران را برملا کنیم امروز آیت الله رجبی جانشین آیت الله مصباح در موسسه امام خمینی(ره) گفتند ما باید دیگران را نقد کنیم اما حق نداریم در مسایل شخصی و خانوادگی داخل شویم که متاسفانه..... .

بهتر است تمام کاندیداها در هر عرصه وارد شده اند خدا را در نظر بگیرند مثلا اگر کسی دیگری را اصلح بداند بر او واجب است صحنه را ترک کند. ما اینرا نمیخواهیم ولی حد اقل احترام همدیگر را حفظ کنید که اصل نظام از این کری خواندنهای شما در خطر است.

چند داستان از بزرگان:

نقل است وقتی که مرحوم آیت الله محمدتقی خوانساری اراده خواندن نماز باران کرد اطرافیان به ایشان گفتند:کاش که نماز باران اقامه نکنید چرا که اگر باران نبارد برای شما زشت میشود و مردم مثل قدیم به شما رو نمی آورند.(بین علما خیلی سنگین است که کسی نماز باران بخواند و باران نیاید به همین خاطر کمتر کسی حاضر به خواندن نماز باران است.نمونه آن نماز باران خواندن آقای آذری است که باران نیامد و خیلی ها گفتند که این به خاطر نداشتن ولایت است). مرحوم خوانساری فرمودند که بهتر خیلی برای نفسم  خوب است. ببینید دید این عالم به این مسأله چگونه است حالا نگاه کنید به شخصی که به ظاهر رقیبش است چگونه رفتار میکند. خادم مرحوم صدر یا داماد(تردید از من است)که عالم هم عصر مرحوم خوانساری است میگوید آقا شب آن روزی را که آقای خوانساری میخواستند نماز بخوانند به من گفتند که انباری را که دم در ورودی خانه است را تمیز کنم و کفش را چیزی پهن کنم من این کار را انجام دادم آقا آن شب را تا صبح برای مرحوم خوانساری دعا کرد تا برای آبروی ایشان حفظ شود و باران ببارد. واقعا انسان متحیر میماند با توجه به اینکه اگر باران نمیبارید شاید مردم به مرحوم صدر یا میرداماد (تردید از من است) بیشتر روی می اوردند این است آن رو حیه خدایی و کار برای خدا.

مرحوم شیخ عباس قمی شبی در مشهد ممبر بودند تا مرحوم تربتی داخل شدند ایشان پایین آمدند و گفتند که تا آب هست تیمم باطل است.

تا زمانی که مرحوم بروجردی زنده بودند هیچ کس از علما از منبر بالا نمیرفت تا درس بگوید همه روی زمین مینشستند.

وسلام علی من اتبع الهدی  



موضوع :