سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
انوارالهدایه[34]

سلام به همه رفقا من محمد ورود شما رو به این وب خوش آمد میگم.به خاطر مشکلی که برای قالب پیش اومده بود معذرت میخوام، قالب رو عوض کردم البته به صورت موقت تا برطرف شدن نهایی مشکل.التماس دعا
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
کاربردی



ابر برچسب ها

ا «رُوی إنّ لیلة عرفة یستجاب فیها ما دعا من خیر و للعامل فیها بطاعة الله تعالى أجر سبعین و مائة سنة».



موضوع :


با سلام خدمت همه عزیزان و کسایی که در این مدت 10 ماهه احیانا به این وب سر زدند و متاسفانه به نحوی به در بسته بر خوردند جدا از همه دوستان از صمیم قلب سپاسگذار و شرمسارم.

 

 در پناه خدا در صحت و سلامت باشید


کلمات کلیدی :عذر خواهی کلمات کلیدی :محمد کلمات کلیدی :سرابی کلمات کلیدی :برگشتن کلمات کلیدی :وب کلمات کلیدی :کلام کلمات کلیدی :اسلام کلمات کلیدی :تشیع
موضوع :
کلمات کلیدی :عذر خواهی کلمات کلیدی :محمد کلمات کلیدی :سرابی کلمات کلیدی :برگشتن کلمات کلیدی :وب کلمات کلیدی :کلام کلمات کلیدی :اسلام کلمات کلیدی :تشیع


عده ای خشک مغزی و فکر نکردن را عین تفکر صحیح ودر مسایل مذهبی عین دفاع از دین میدانند این افراد در حقیقت ترس روبرو شدن با واقعیت را دارند و تنها میخواهند روی عقیده شان به هر قیمتی ولو کافر و حرام زاده خواندن مخاطب بمانند حتی اگر طرفشان عالمی استخوان دار باشد و عمری کارش همین باشد و عالّمی از دلایل را پشت سر داشته باشد.

چند روز پیش در یکی از این صفحات مجازی دیدم شخصی با تندی علیه مرحوم مطهری و برخی علمای دیگر ناسزا و فوش های رکیک و خارج از ادب سخن میراند که چرا حضرت رقیه سلام الله علیها را منکر شده؟؟؟و به سخنانی از مرحوم مفید رحمة الله علیه استناد میکرد.

شخصا از آن دسته از افراد هستم که اگر ببینم علیه دین خدا و یا شخصی ولو با او در برخی عقاید همفکر نیستم ناحقی شود به میدان میروم و از دین خدا و آنچه که حرمتش از خانه خدا بالاتر است دفاع خواهم کرد.به همین خاطر وارد بحث شدیم همان ابتدا مرا فرزند عمر و عایشه خواندند.مرا و شهید مطهری را حرام زاده و دجال نام نهادند.این منطقشان بود در برابر تنها یک نظر از من که گفتم این نظر تنها یک نظر علمی است و باید با حجت علمی رد شود نه فوش و ناسزا.بعد از اینکه منطقشان را دیدم از آنها سوالی کردم و پرسیدم:شما که مفید را قبول دارید و مطهری را رد میکنید و میگویید او مقرضانه واردبحث شده اولا چه سودی به او میرسد که این چنین مساله ای را رد کند؟دوما آیا این نظر شهید مطهری سخت تر است یا نظر مرحوم مفید در تصحیح الاعتقاد که میفرماید:همه اهل البیت علیهم السلام با مرگ طبیعی از دنیا رفتن الا امام اوال و دوم وسوم و هفتم وبنابر احتمال قوی هشتم.ایشان حدیثی را که میفرماید:ما اهلبیت کشته نمیشویم یا با سم یا با شمشیر را خبر واحد میدانند و خبر واحد تنها ظن آور است و یقین آور نیست پس تنها در مسایل فقهی مورد استفاده قرار میگیرد ودر مسایل کلامی ارزشی ندارد.

بنده جوابی علمی از این عده الا تهمت و ناسزا نشنیدم ویا شاید من حرفم نادرست بوده.

برخی از نظرات کلامی عجیب بزرگان:

1.شیخ صدوق(381ه.ق):ایشان قایل به سهو نبی بود که منظور از آن اسهاءنبی است.

2.سید مرتضی(437ق):مت نفس نداریم انسان همین است که میبینیم.

-وجه اعجاز قران نه فصاحت است نه بلاغت بلکه قولی است به نام صرفه.

-هیچ یک از علما قایل به این نیست که اگر حجت خدا نباشد زمین اهلش را میبلعد

-واسطه فیضی وجود ندارد واین مطلب را غالیان بوجود آورده اند

3.شیخ طوسی(460ق):علم امام علم دین است(در علوم غیر دینی امام علم ندارد و باید به متخصصش رجوع شود)

-امام قبل از امامتش احتیاجی به علم ندارد حتی احکام دین.

-اگر امام قبل امامتش چیزی بگوید حجت نیست.  

4.عبدالجلیل قزوینی(560ق):حضرت علی علیه السلام از همه انبیا بالاتر نیست بلکه تنها از انبیای غیر اولوالعزم بالاتر است.

-گفتن اشهد ان علیا ولی الله را در اذان نهی میکرد چرا که در زمان رسول الله صلوات الله علیه و آله جزو اذان نبوده.

- امام علم دین است(در علوم غیر دینی امام علم ندارد و باید به متخصصش رجوع شود)

5.خواجه نصیرالدین طوسی(672ق):ترجیح بلا مرجح محال نیست

-عقیده به بداءنداشتند و تنها یک روایت در مورد آن صحیح میدانستند که خبر واحد است و درعلم کلام حجت نیست.

فیاض لاهیجی(1072ق):علم خدا به خودش علم حضوری است ولی به مخلوقاتش  علم حصولی است

-اینکه خداوند به بندگانش نعمت داده وظیفه اش بوده و بر او واجب است پس شکر آن واجب نیست.

علامه مجلسی(1111ق):دیدگاه وحدت وجود کفر است.

_فرشتگان موجوداتی دارای بالند واعتقاد به این امر واجب است.

 

به نظر شما سخنان فوق سنگینتر است یا نظر مرحوم مطهری؟

 

والسلام علی من اتبع الهدی


کلمات کلیدی :صدوق کلمات کلیدی :مطهری کلمات کلیدی :شیخ مفید کلمات کلیدی :حضرت رقیه سلام الله کلمات کلیدی :کلام شیعی کلمات کلیدی :سید مرتضی کلمات کلیدی :اعجاز قران
موضوع :
کلمات کلیدی :صدوق کلمات کلیدی :مطهری کلمات کلیدی :شیخ مفید کلمات کلیدی :حضرت رقیه سلام الله کلمات کلیدی :کلام شیعی کلمات کلیدی :سید مرتضی کلمات کلیدی :اعجاز قران


برخی مطالب در دنیای اطراف ما آنچنان جولان میدهند و میچرخند و جای خود را به حق و یا از روی ناچاری تغیر میدهند که کمتر کسی جرات مخالفت به خود میدهد و گاهی هم برای مخالفت بسیار دیر میشود.یکی از همین مساَیل روز هفت صفر المظفر است در تقویم های موجود در بازار هفت صفر روز میلاد امام کاظم علیه السلام نشانه گذاری شده در حالی در تمام عالم تشیع الا در ایران باستثنای شهرهای مقدس قم و مشهد روز هفت سفر شهادت آقا امام حسن مجتبی علیه السلام است در تمام بیوت علما و اکثر هیاتها جلسه روضه بر پامیشود.

قول قوی در مورد میلاد امام کاظم علیه السلام دهه آخر ذیحجه است حتی در روز هفتم صفر حرم ایشان سیاه پوش و عزادار است.

اما چرا این تغییر تنها در ایران ایجاد شده؟

مرحوم مجتهدی میفرمودند:این تغییر را ناصرالدین شاه ایجاد کرد چرا که او متولد ششم صفربود و شام تولد او مصادف بود با شب شهادت امام حسن علیه السلام به همین خاطر برای اینکه این تداخل صورت نگیرد و او بتواند به جشن خود برسد دستور جابجایی به تاریخ و قول ضعیف را میدهد.(ناصرالدین شاه متولد ششم صفر سال 1247ه.ق در روستای کهنمو از توابع اسکو در نزدیکی تبریز است).

مرحوم موسس حوزه و اکثر آقایان و فقهای حاضر در قم و نجف هفت صفر را به عزاداری میپردازند و حتی برخی از علما مانند آیت الله صافی اکیدا توصیه کردند از برپایی جشن در این ایام جدا خود داری کنید.

و السلام علی من اتبع الهدی  



موضوع :


تا امروز با خودم که تنها میشدم فکر میکردم که چرا حضرت آقا راضی به مذاکره شدن به قول خودشون ایشون انقلابیند نه دیپلمات چیز زیادی از فک کردنم نمیگذشت که این جواب به ذهنم می آمد که حضرت آقا تنها میخواهند برای همه اتمام حجتی باشد که آمریکا در گفتار و رفتار صادق نیست تا کسی بعدا بهانه نکند و بگوید که ما میتوانستیم دولت و ملت را نجات دهیم و باب گفتگو را باز کنیم اما نگذاشتند. بله حضرت آقا در تمام دولت ها با توجه به اختلاف سلیقه ها و عملکردهای کاملا مختلف آنها همواره راه را برای آن ها باز گذاشته اند و آها را مبسوط الید در تمام امور گذاشتند.

به این عقیده خود یقین بمعنی الاخص داشتم ولی از ابراز ابا داشتم که نکند از امام خود پیشی بگیرم تا امروز در سخنرانی ایشان این نکته را خودشان فرمودند.خوشحالم که تا حدی رهبرم را شناخته ام.

ولی امر مسلمین جهان:همانطور که در مشهد هم گفتم به مذاکره خوش بین نیستم ولی باذن الله از این مذاکرات ضرری هم نمیکنیم واین تجربه ظرفیت فکری ملت مارا بالا خواهد برد....اگر این مذاکرات به نتیجه برسد که چه بهتر ولی اگر نتیجه نگرفتن معنایش این باشد که کشور باید روی پای خودش بایستد. 


کلمات کلیدی :مقام معظم رهبری کلمات کلیدی :روحانی کلمات کلیدی :ظریف کلمات کلیدی :مذاکرات
موضوع :
کلمات کلیدی :مقام معظم رهبری کلمات کلیدی :روحانی کلمات کلیدی :ظریف کلمات کلیدی :مذاکرات


نمیدانم که برخی از این سیاستمداران ما این سعه صدر و آرامش را از کجا می آورند یعنی اینقدر دلشان پاک است؟ یعنی اینقدر راحت گذشته خود را فراموش میکنند؟ گاهی پیش خود میگویم که کاش من هم مثل اینان بودم و راحت بدی های دیگران رو فراموش میکردم!!!ولی چه کنم...

ادامه مطلب...


موضوع :


سلام دوستان از آخرین پستم ماهها میگذره و جدا از همه عزیزان معذرت میخوام همه اون کسایی که مدام میومدن و سر میزدن و جویای احوال بودن مدتی بود که سیستمم به یه مرض عجیب دچار شده بود به حدی که با تغییر دولت هم هیچ فایده ای نداشت؟؟؟؟ اما امروز یه دفه به سرم زدکه مرورگرمو تغییر بدم که خوشبختانه با توجه به اینکه هیچگونه تخصصی تو کامپیوتر ندارم اینبار به تخته نخوردم و مشکلم بعد ماهها حل شد. به هر حال اگه عمری باشه از این به بعد خدمت دوستان خواهم بود.

 

والسلام علی من اتبع الهدی



موضوع :


مطلب دیگه ای که میبینم تو بعضی سایتها و وبلاگ ها مینویسن اینه که بعضیا گرمی هوارو بهونه میکنن برای روزه نگرفتن و بعد با طعنه میگن پول میدیم برامون میگیرن.باید بگم که اولا پول دادن برای نماز روزه استیجاری تا طرف زنده است نمیشه دوما اصل روزه نگرفتن گناهش پا برجاست تنها بخشی(یک سوم) از اموالتون رو هم میتونید برای اینکارا وصیت کنید که با توجه به کفاره فک نکنم کفاف این همه روزه و نماز رو بده.

ادامه مطلب...


موضوع :


بانوان به خاطر حیایی که دارند ممکنه که نتونن به صورت حضوری یا حتی تلفنی به احکام مورد نظرشون دست پیدا کنند از طرفی هم معروف است که در فقه دو بخش بسیار سخت است یکی باب ««حج»»و دیگری ««احکام اختصاصی بانوان»» به همین خاطر کمتر کسی هست که این احکام رو بتونه تشریح کنه و روش هم بشه.همانطور که در مطلب قبل گفتم این فتواها طبق نظر امام میباشد و اگر کسی فتوای دیگر از فقها رو خواست بگه حتما میذارم.

 

ادامه مطلب...


موضوع :


بمناسبت حلول ماه رمضان فک کردم مهم تراز جملات قشنگ گفتن گفتن احکام مبطلات روزه است ذیلا فتوای امام خمینی ارائه میگردد مقلدین مقام معظم رهبری هم میتونن از همین فتواها استفاده کنند و فرقی نمیکنه مگر اینکه ایشان بخلاف مرحوم امام کفاره جمع را قبول ندارند دیگر عزیزانی هم که مقلد مراجع دیگری هستند بفرمایند طبق نظر مرجع تقلیدشان فتوای مسأله مورد نظرشان ارائه میگردد احکام ویژه بانوان هم جدا گانه تقدیم میگردد

ادامه مطلب...


موضوع :


   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز